המרכז הישראלי למצוינות בחינוך

מחקר והערכה

מחלקת מחקר ופיתוח בוחנת את מגוון הפעילויות החינוכיות והחדשות שמפעיל המרכז הישראלי למצוינות בחינוך. 

מחקרי הערכה שנעשו בשנים האחרונות: 

  1. הערכת תכנית "מצוינות 2000" (מכון סאלד 2002) 
  2. חזון והגשמה – התיכון הישראלי למדעים ולאמנויות (מכון סאלד 2002) 
  3. פיילוט בתי ספר יסודיים – הערכה (ד"ר יוסי ברגמן 2005) 
  4. הערכת תכנית "מצוינות יישובית" (ד"ר יוסי ברגמן 2005) 
  5. הערכת "מועדון החלל ע"ש אילן רמון" (פרופ' ירון שור 2005) 
  6. הערכת תכנית "מצוינות 2000" תיכון (ד"ר יעקב גויסקי 2006) 
  7. "מצוינות 2000" – השפעה ותוצאות (מכון סאלד 2006)

מחקרים פנימיים

  1. נייר עמדה - "המצוינות כערך לאומי" - הוגש על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך (לשעבר העמותה למצוינות בחינוך)לכנס הרצליה השמיני - ינואר 2008.
  2. סקר דעת קהל - נערך על ידי המרכז הישראלי למצוינות בחינוך לבדיקת תפיסת הציבור את המצוינות והשפעתה בתחומים השונים - דצמבר 2008.

מחקרים חיצוניים

מחקר מקנזי - "כיצד מערכות החינוך המובילות בעולם מגיעות לפסגה?" ספטמבר 2007
תרגום לעברית: המרכז הישראלי למצוינות בחינוך


מתוך מחקר הערכה שנעשה ע"י מכון סאלד (2002):
 

"התכנית מספקת מענה לצרכים האינטלקטואליים של תלמידים מצטיינים" – 98.6% 

"התכנית תורמת לאיכות ההוראה" – 95.2%

"התכנית מאפשרת לי לתת ביטוי לשיטות הוראה יצירתיות המאתגרות אותי" – 92.8%

"התכנית תורמת לשינוי ההתייחסות של תלמידיי לתחומי המדע" – 93.3%

לקריאת תקציר מחקר הערכה שנערך ע"י מכון סאלד (2002), לחץ/י כאן

לקריאת נייר העמדה " המצוינות כערך לאומי", (2008) לחץ/י כאן

לקריאת "סקר דעת קהל" בנושא תפיסת הקהל - מצוינות והשפעתה (2007) לחץ/י כאן

לקריאת תקציר מחקר מקנזי "כיצד מערכות החינוך המובילות בעולם מגיעות לפסגה?" ספטמבר 2007 לחץ/י כאן